УПИТНИК ЗА САМОПРОЦЕНУ КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА
| |||
Значење оцена од 1 до 5:
| |||
5 – одличан / увек
| |||
4 – врло добар / веома често
| |||
3 – добар / понекад
| |||
2 – слаб (захтева моју пажњу, неопходно је унапредити дату компетенцију) / веома ретко
| |||
1 – недовољан (неопходно је хитно предузети одговарајуће активности) / никада
| |||
К1- Компетенције за наставну област, предмет и методику наставе
| |||
1
|
У планирању садржаја и начина рада руководим се циљевима и исходима наставног предмета
|
5
| |
2
|
Користим методе и технике примерене предмету и ученицима којима предајем
|
5
| |
3
|
Садржаје предмета који предајем повезујем са примерима из свакодневног живота и искуствима ученика
|
5
| |
4
|
У планирању и организовању рада руководим се образовним стандардима
|
4
| |
5
|
Упућујем ученике да садржаје предмета који предајем повезују с другим предметима и областима
|
4
| |
6
|
Наставу обогаћујем искуствима стеченим кроз различите облике стручног усавршавања
|
5
| |
7
|
Користим аудиовизуелне и илустративне материјале у настави у функцији учења ученика
|
5
| |
8
|
Користим савремене образовне технологије како би подстакла/ао учење ученика
|
5
| |
9
|
Познајем и користим различите начине праћења и вредновања рада
|
4
| |
Просечно за К1
|
4,66
| ||
К2-Компетенција за поучавање и учење
| |||
1
|
Јасно наглашавам кључне појмове и истичем циљеве часа
|
4
| |
2
|
Проверавам да ли су упутства која дајем јасна свим ученицима
|
5
| |
3
|
Подржавам ученике да слободно износе своје идеје, постављају питања, дискутују и коментаришу у вези са предметом учења
|
5
| |
4
|
Наставне материјале, методе, темпо рада и захтеве прилагођавам различитим образовним потребама и могућностима ученика
|
4
| |
5
|
Када год је могуће у раду користим групну дискусију, дебате, играње улога
|
5
| |
6
|
Подстичем ученике да користе различите начине и приступе у решавању задатака
|
4
| |
7
|
Користим ученичка постигнућа као показатељ ефикасности и ефективности сопственог рада
|
4
| |
8
|
Прихватам одговоре ученика на начин који охрабрује и подстиче њихово даље учешће у раду
|
5
| |
9
|
Ученицима дајем благовремену и јасну повратну информацију о постигнућима, напредовању и елементима које треба унапредити
|
4
| |
Просечно за К2
|
4,44
| ||
К3- Компетенције за подршку развоју личности ученика
| |||
1
|
Континуирано охрабрујем ученике да дају све од себе
|
5
| |
2
|
У односу са ученицима уважавам њихове потребе и осећања
|
5
| |
3
|
Користим технике позитивног дисциплиновања ученика без коришћења страха као мотиватора
|
4
| |
4
|
Пружам подршку и охрабрење када ученици доживе разочарење и неуспех
|
5
| |
5
|
Исказујем позитивна очекивања у вези са оним што ученици могу да постигну
|
5
| |
6
|
Планирам различите активности које обезбеђују укључивање ученика са различитим индивидуалним карактеристикама и потребама
|
5
| |
7
|
Избегавам деструктивну критику, исмевање и сарказам у контакту са ученицима
|
5
| |
8
|
Пратим развој и напредовање различитих аспеката личности ученика
|
4
| |
9
|
У планирању сопственог рада и активности које организујем са децом уважавам социјални контекст из кога деца долазе
|
4
| |
Просечно за К3
|
4,67
| ||
К4 – Компетенције за комуникацију и сарадњу
| |||
1
|
Радо размењујем идеје, наставне материјале и опрему са колегама
|
5
| |
2
|
Са родитељима градим атмосферу међусобног поверења, укључујући их у различите активности у школи
|
4
| |
3
|
Планирам и осмишљавам садржаје сарадње са установама и институцијама из окружења
|
3
| |
4
|
Ученике, родитеље/старатеље, колеге, локалну заједница од значаја за образовно-васпитни рад користим као ресурс за планирање и реализацију наставних и ваннаставних активности
|
3
| |
5
|
Иницирам и прихватам иницијативу различитих партнера који могу да допринесу напредовању школе и ученика
|
4
| |
6
|
У комуникацији са партнерима руководим се правилима успешне комуникације
|
5
| |
7
|
Редовно информишем заинтересоване партнере о активностима школе које могу унапредити сарадњу
|
5
| |
8
|
Познајем различите облике и садржаје сарадње са различитим партнерима
|
5
| |
9
|
Учествујем у раду тимова и стручних тела у школи
|
5
| |
Просечно за К4
|
4,33
| ||
Просечна оцена компетентности
|
4,52
| ||
уторак, 3. септембар 2013.
Компетенције
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар